Wednesday 20 July 2011

Kenapa ada yang Suka Bagi Mesej Panjang & ada yang Suka Bagi Mesej Pendek.





Korang tau ke kenapa ada orang suka taip mesej panjang lebar dan kenapa jugak yang suka taip mesej pendek pendek? Aku pon pelik laaa.

Anyway cuba korang tengok perbeza mesej ini...


Contoh mesej dari orang petama :

Morning, selamat pagi dunia !! weh ko buat ape tu..aku boring la harini. Jom kuar lepak ke tengok wayang ke, hehe..


Contoh mesej dari orang kedua :

Free tak, jom kuar ;)


Contoh mesej dari orang petama :

Sayang ! I love youuu, rindu laa muah muah muah. Sayang rindu kite tak ? wuwuwuuuu...


Contoh mesej dari orang kedua :

:) (simbol senyum je?)



Huhu...korang nampak tak perbezaannya tuh ? orang petama punya la bagi mesej panjang lebar, yang orang kedua jawab sepotong je. Hahaha...kenapa? ...aku rasa sebab...ni aku main hentam je la. Kalau korang ada pendapat lain korang bagi tau aku ya. Haha..

orang taip mesej pendek  sebab:

+ Tegas. Straight forward. Lurus je, no belok belok.
+ Malas nak bunga bunga, banyak lagi kerja nak dibuat.
+ Takde idea nak taip dalam mesej.
+ Tak suka menekan dan mengadap keypad je. Dari picit keypad baik call terus.


orang taip mesej panjang sebab :

+ Lebih kreatif & imaginatif.
+ Memerlukan seseorang untuk mendengar luahan perasaannya.
+ Suka memicit keypad, kalau tak picit keypad benda lain plak yang dipicitnya macam picit jerawat.



3 comments:

  1. aku jrang msj weyh.pa2 c0ling2 ja troih noh.hahaha

    ReplyDelete
  2. haha...coling pkai public ja kan..snag...hoho

    ReplyDelete
  3. mggu dpan klaw leh,blek la kulim.aku nk ajk hg tman aku p bangsar jap.huhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...