Friday 22 July 2011

INJECTION MOLDING


Assalamualaikum & Salam Sejahtera.


last Thursday , ataupun  khamis yang lalu dalam bahasa melayunya,,
(hehehe)..
aku kena masuk lab manufacture process... 
lab dia bertajuk INJECTION MOLDING... 
mula-mula tergaru jugak aku pikir menantang apakah aku nk kna buat nih...
Adakah buat kereta??
Adakah jenis keje berat mcm sem lepas??..
Adakah macam welding (smpai bengkak2 mata sem lepas)
excited pown ada... 
sekali masuk kat lab tuu skali tengok wahhh...
bosor yang amat mesin tuu..
(muka slumber je tp saje je taip mcam wat2 situasi terkejut berok)..
mesin tuu  besar dari orang kot...kalu orang masuk dalam tu 5 orang dewasa pown muat agaknya hoho 
walaupun tak kena marah dengan lecturer pada hari tersebut..
padahal  xmarah pown (hehe)....group aku sempat cover line kata kitaorg tertinggal bus (ejaan melayu bas)..
tapi hakikatnya padahal kitaorang sja wat lmbat sebab naik kereta haha...
syok jugak bila wat keje mnipu skit3 nih..(bohong sunat xpa kan)....
.lecturer pown mula la bagi penerangan..bla..bla...bla...
aku bukan dengar sgt leteran tu..yang aku taw nk buat ja..(hehehe)...punya semagat la nk buat..haish che zat..oh che zat...
skali  mesin tuu jalankn kerja dya skali tgk produk dya..
produk yang baru kuar dari acuan
hahaha sgt syok.... mesin besar gila...skali produk kuar hohoo....

bntuk produk depan dan belakang

walaupun tgk produk kecik ja...tapi acuan dya sgt berat..kalu angkat guna tenaga manusia biasa..xbergerak walaupun sesemilimeter poown...haha..(ayat dari kawan aku yang brnama arep)
kena angkat pakai kren kalu nak tukar acuan...hoho dasyat....
produk ni sebenarnya keychain je pown...haha...
ase berbagga la taw jugak wat bnda nih dengan tangan sendiri..


bila buat banyak mcm nih la jadinya

dan juga
ini bukan ye hanya untuk lawak saja...haha aku xbuat bnda nih..aku bli kat kedai sja..ngeeee....:) xde kna mgena apa yang aku buat..melainkan gmbo2 diatas,,,,hehe...sekian

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...