Saturday 9 July 2011

KEJA TIME KEBORINGAN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.


Today is one of my worse holidays  ehhhh tersasul taip bi lak...(kehx3)
Actually,(ckp bi lagi) hari cuti sangat boring
tidak tahu nk buat apa...hmmmm...
setakat nak outing kuaq ke kangar...
fuh3...tobat sangat boring
byk kali dah p sna kot
(hai kuaq kat kulim ari2 xboring plak)
ngeeeeeeeeeee...
so dah terlampau bosan sangat..
aku mula belek3 la gambo dalam laptop..
dan bila tertgk stu gambo..
aku mula nk teredit stu gambaq...
dengan menggunakan 
photoshop cs3 je....
dan dengan kepakaran yang ada...
...
terjadila gambar ini




  •  
    GAMBAR 1

 Tak ada apa dengan gambar nih...objek aku hanya tertumpu pada buah RAMBUTAN..
hanya edit bagi blur backgroud saja....
  •  


  • GAMBAR 2


 gambar ini aku hanya terangkannya aja....edit besa-besa saja...boring-boring...
edit mcm ini pown jadi..huhu..yang penting jimat masa...ngeee




GAMBAR 3
Gambar ini pula aku hanya ubah colour background black n white sja...
tme nih xde idea lgsong...sooo jd mcm ni la jwbnya...haha...
rmai org leh wat mcm nih...huhu




  • GAMBAR 4

Dalam tengah-tengah mengedit..tba2 je teringat kat seseorg yang suka edit gmbo tuka kaler2...
so sja la aku wat mcm nih...wlaupon aku xterer edit tukaq2 kaler mcm mn dya buat sblom nih...
aku cuba gak la buat..huhu...kurang menjdi aku buat nih..tapi..bole la...hidup..pelan2 kayuh...
hehehe.




  • GAMBAR 5

Gambar nih aku tak tau nk kata apa...aku sendri pown tak tau apa aku buat..(apa che zat ngarot pown xtw) haha...
aku men tempek3 gmbo ja..tba2 ja sedar2 jd mcm nih..haha
p/s:gmbo nih dpt idea selepas bgun dari tido ...huhu




  • GAMBAR 6

selepas edit gmbo yang tergila td...aku buat gmbo yg terlebih gila..
hoho....dengan menggunakan sekali lagi rambutan yg ada...
aku letak gmbo aku dan kwn2...fire the rambutan tersebut..
sampai hangus (kalu korg xprasan la)...haha..ni kurg menjadi...sblm nih aku dah buat..tapi tba2 ja laptop aku hang...frust kot..xdan nk save(terlupa nk save sbnarnya) huhu...ini diedit kali kedua....kurg menarik dari yg petama...silap tang mana pown xtw..huhu





  • GAMBAR 7


aku ni peminat cerita naruto...(kantoi3)..haha
so aku buat gmbo ni..mcm ala2 rasengan...haha
menggunakan gambo tgn aku dan rambutan...
jd la mcm nih..dan aku rasa gmbo nih pling lawa n terbest aku buat
masa yg diambil hanya 15 mnit ja..senang je..


dan...
gambo sebenar(xdiedit)

original picture..ditangkap dikampung aku dekat kampung betong sik, KEdAH....
tangkap picture dengan menggunakn DSLR  VIVAS ku ni...
+ dgn CS aku nih...mcam-mcm bole jadi...
xperlu camera mahal pown leh buat
gambar yang cantik...
dengan gambo yg sekeping pown
leh edit pelbagai jenis...
so spe-spe bwu nak belajar mengedit...
selamat mencuba ye...
yang pndai edit...
cuba2 la ajar aku nih..ngeee

so..sekian..
Selami Jiwa,Selami Akal,Selami Lautan Dalam~

5 comments:

  1. amboih... mengalahkan photographer sebenar no.. Rajin ang no! teruskan.. nanti edit gamabr aku lak edit bagi kuruis ka? slim ka.

    ReplyDelete
  2. bukankah slim n kurus bnda yg sma??haha
    insyaallah..:)

    ReplyDelete
  3. ska gmbr 5 smpai 7...nice editing...
    photoshop erk? cs brapa?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...