Saturday 13 August 2011

marah dan panas

kucing pown tau marah!!

arhhhh..pagi-pagi dah memekak...
ganggu ketenteraman aku je...
aku taw lah kau sorang je ada spiker mahai
bukak pe kuat-kuat kalau
kau sorang ja yang dengar!!!
abis satu blok ni dengar...
dah la dengan kipas rosak
putar-putar bunyi bising ngokngek...
sampai bawah pown dengar!!!
sakit telinga...sakit hati!!!
huh!!
sabar-sabar che zat... bulan posa kan....
sabo~~~

hilang la satu hal....
tapi yang aku tak sabo bila baca paper harini
metroo...



keratan dari muka depan metro 14/8/2011~~baca selanjutnya


aku pedih mata je tengok paper rini
bikin waaa panas saja
ayat ala2 che husni begitu haha
bulan puasa bulan yang baik
sepatutnya buat la amal ibadat yang baik
time nih la kita semua sebgai umat islam
amik peluang time bulan ramadan nih
buat pahala banyak-banyak..
ni tak...wat bnda yang xsenonoh,,,
dah kena tangkap ada yang tua bangka warga emas pulak tuuu..
hohoiiii patut yang tua warga emas nih ingat-ingat la sikit
rumah kata pergi kubur kata mari
tapi tak..
buat malu family je,,
dosa dapat..sakit pown dapat
itularh manusia yang pentingkan
duniawi...akhirat buat-buat lupa..
yang laki cara laki
yang perempuan cara perempuan
pening..pening..
aku sebagai islam...rasa terpanggil
untuk menulis semua nih...
rasa pelik pown ada..
memang semua orang ada buat silap buat jahat..
aku tak nafikan..aku pown ada gak wat jahat..
tapi memangdangkan ini bulan puasa..
muhasabah diri la sikit...
jauhilah segala larangannya...
jangan halalkan apa yang haram
haram tetap kita haramkan..

p/s: aku cukop pantang dengan orang yang tak menghormati bulan ramadan!!

Thank you for reading!

MAT JAT

5 comments:

  1. aik?nma aku p0wn naek skali.terbaek la.dlm byk2 tu aku da skali kowt.seb bek hg taw.hahaha
    info yg bagus..:)

    ReplyDelete
  2. che hus....bereh2...
    kiah...apa yg sma?? huh

    ReplyDelete
  3. lah 2 ang kta tq 4 reading...aku ckp la sma2.. =.='

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...