Friday 12 August 2011

juz be.......hmmm

aku nih bukan penulis yang baik
dan aku juga bukan la pendengar yang setia..
aku bukan seorang yang romantik
dan aku juga bukanlah sesorang yang pandai buat ayat yang berbunga-bunga

jadi!!!!
siapalah aku???

adakah aku superhero seperti SPIDERMAN??
bukan!!!
dan aku bukanlah gagah seperti john cena
dah aku juga tidaklah segaya kumpulan-kumpulan kpop yang menjadi kegilaan ramai
dan aku tidak juga sehensem kamal adli yang tengah letop-letop sekarang


TAPI!!!
apa yang penting aku tetap aku
aku tak perlu jadi orang lain
dan tak patot jadi orang lain
sebab aku adalah aku
agak rugilah ALLAH telah mengurniakan
nikmat pada kita
tapi kita tidak gunakannya dengan baik...
dan malanglah pada sesiapa yang ingin
menjadi seperti diri orang lain dan
tidak tidak suka pada diri sendiri...

kita tak perlu jadi orang lain ...
untuk menarik perhatian orang disekeliling..
dengan berharap
 ada orang datang dan berkawan dengan kita...
setiap orang mempunyai keistimewaan tersendiri..
tidak semua yang cantik itu baik
dan tidak smua yang buruk itu jahat
fikir-fikirkan,,,
sooo pada sesiapa yang membaca bebelan coretan ini...
tak perlulah menipu diri sendiri..

yang UTAMA juz be yourself....
aku bangga dengan diri aku!!

p/s: aku xpahm apa yang aku tuliskan..so spa yang baca xpaham2..
      pdai2 fikir la noh...haha


MAT JAT


2 comments:

  1. eh ada kamal adli lak... ahakzz

    ReplyDelete
  2. sya dcnie nk beritahu bhawasanya sya amt stuju ngn artikel anda...bgus!!kpada sesiapa yg bca ni,jgn taw bca dan hayatinya sja tpi tlong amek bnda ni dan sematkan dlm ati anda...ok?semoga berjaya..:D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...